• Adres
  • Floralaan 186, 7772 NV, Hardenberg

NabestaandenZorg

Als u een dierbare verliest en er papierwerk op u af komt...

Papierwerk waarop niemand is voorbereid en waarbij zakelijke beslissingen alle gevoelens doorkruisen.

De uitvaart voorbij en dan...?

Als u een dierbare verliest, brengt dat behalve verdriet ook papierwerk met zich mee. Papierwerk waarop niemand geheel is voorbereid en waarbij zakelijke beslissingen alle gevoelens doorkruisen.

Toch moeten na een sterfgeval allerlei administratieve, fiscale, erfrechtelijke, financiële en juridische zaken geregeld worden.

Het is dan soms moeilijk wijs te worden uit de vele regels, voorschriften, formulieren en mogelijkheden. Ook is niet altijd duidelijk wie, wanneer, welke stappen mag of moet ondernemen.


Oprechte betrokkenheid & ondersteuning

Wilt u op de juiste wijze orde op zaken stellen, dan komen oprechte betrokkenheid en zakelijke ondersteuning goed van pas.

Als financieel raadgever ben ik op de hoogte van de rechten en plichten van nabestaanden. Omdat ik geen financiële producten verkoop, ben ik volledig objectief en onafhankelijk.

Met mijn brede kennis en ruime ervaring in de financiële dienstverlening kan ik u helpen een overzicht te maken van dingen die geregeld moeten worden. U kunt mij zien als een gids op praktisch gebied, waarbij uzelf de regie houdt.

De ervaring leert dat de nabestaande(n) pas echt kan gaan rouwen als deze praktische zaken geregeld zijn.

Bekijk hier rechts mijn werkwijze inclusief stappenplan hoe ik u kan helpen na een overlijden.

Jos Horstink Horstink Financieel Raadgever

Op welke hulp kunt u rekenen?

Inventariseren

  1. 1. Persoonlijke situatie & notariële zaken
  2. 2. Belastingen & toeslagen
  3. 3. Pensioenen & uitkeringen
  4. 4. Bank & verzekeringen
  5. 5. Zorg & welzijn
  6. 6. En vele andere belangrijke zaken...

Informeren

  1. 1. Sociale en maatschappelijke voorzieningen & uitkeringen
  2. 2. Kortingen & tegemoetkomingen

Adviseren

  1. 1. Wie wat mag doen
  2. 2. Hoe te handelen en in welke volgorde
  3. 3. Wat men beter wel of niet kan doen, direct of later

Verwijzen

  1. 1. Notaris/bank
  2. 2. Uitkeringsinstanties
  3. 3. Boekhouder/accountant
  4. 4. Verzekering- en/of hypotheekadviseur

Uitreiken

  1. 1. Adressen, website, voorbeeldbrieven, aanvraagformulieren en informatiemateriaal en vele andere zaken

Werkwijze

  1. 1. Op afspraak vindt bij u thuis een persoonlijk gesprek plaats
  2. 2. Ik bespreek met u alle onderwerpen die in uw situatie een rol spelen
  3. 3. Deze onderwerpen neem ik met u door en leg ik uit
  4. 4. Zo weet u zeker dat er geen belangrijke dingen worden vergeten
  5. 5. U heeft de gelegenheid om uw eigen vragen te stellen
  6. 6. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een verslag per post of per e-mail
  7. 7. U heeft dan een praktisch overzicht, waarmee u direct en systematisch te werk kunt gaan
  8. 8. Ik respecteer uw bestaande contacten met andere adviseurs en verstoor die niet
  9. 9. Ik verwijs u ook niet naar met naam genoemde partijen (beroepsgroepen)
  10. 10. Ik kan indien gewenst uitvoerende dienstverlening bieden tegen uurtarief of vast tarief